تفسیر سوره مبارکه کوثر

سوره ای کوتاه و در عین حال ، بسیار بلند است . این سوره شریفه بر دو اصل اساسی درباره رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم تأکید می کند و مانند آبی خنک ، آتش تبلیغات شوم بدخواهان آن حضرت را خاموش می سازد .

 

بسم الله الرحمن الرحیم

بخوان این سوره را به نام خدای رحمتگر مهربان


إنا أعطینک الکوثر ( 1  ) فصل لربک و انحر  (2)  إن شانئک هو الا بتر (3)

 ما به تو کوثر (خیر و برکت فراوان) عطا کردیم اکنون که چنین است براى پروردگارت نماز بخوان و قربانى کن  مسلماً دشمن تو ابتر است.

ـ  اصل اول ، اعطای کوثر به آن حضرت است . آری ، کوثر مایه جریان یافتن و ادامه داشتن است ، نه فرزند پسر . ای بسا پسری که کوثر نباشد و به عنوان وارثی خلف ، راه پدر را ادامه ندهد ، اما کوثر ، خیر کثیر جاری است و هرگز منقطع می گردد . این نعمتی بزرگ است که شکرانه رسول اکرم صلی الله علیه و آله و آله و سلم را طلب می کند .

ـ اصل دوم ، تأکید بر ابتر بودن دشمنان بدخواه آن پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله و آله و سلم است . آری آنان خودشان ابتر و بی دوام هستند ، حتی اگر پسر هم داشته باشند و نسلشان چند صباحی ادامه یابد ، راهشان ، نامشان و یادشان هرگز جریان نخواهد یافت و به زباله دان تاریخ سپرده خواهد شد .

این سوره مبارکه با تأکید بر این دو اصل مهم ، برای همیشه هر پندار خامی نسبت به انقطاع نسل رسول الله صلی الله علیه و آله و آله و سلم و دوام دشمنی با آن حضرت را باطل می سازد .  

جهت هدایتی سوره کوثر:

جاودانگی پیامبر صلی الله علیه و آله و آله و سلم در پرتو اعطای کوثر

رسول خدا صلی الله علیه و آله و آله و سلم جاودان است ، چون خدایش به او کوثر داده و دشمن بدخواه او خود ابتر و ناپایدار است .  

سالنامه آفاق

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.