حرف حساب

✳️ انسان قدم به قدم باید مراقب باشد!

🔻 خیلی‌ها هستند عبادت‌ها می‌کنند، اما اذیت می‌کنند، نماز می‌خوانند و واجبات را انجام می‌دهند اما تحقیر می‌کنند، مؤمن هستند و نماز می‌خوانند ولی مؤمنی را سبّ می‌کنند یا لعن می‌کنند یا طعنه می‌زنند. تعجب نکنید؛ این‌ها به سراغِ اصلاحِ خودشان نرفتند.

‼️ این‌ها تهدیدکنندهٔ انسان است. خوب گوش‌تان را باز کنید! متوجه باشید اگر خواستید سالک باشید، این‌ها در کمینِ شما است. این‌ها را باید مجاهدت کرد کنار گذاشت؛ به آسانی هم نمی‌شود.

🔺 من که تصمیم می‌گیرم بعد از این دیگر کسی را تحقیر نکنم، توهین نکنم، اذیت نکنم، سبّ نکنم، لعن نکنم، طعنه نزنم، با تصمیمِ تنها تمام نمی‌شود؛ در وجودمان هوی است و این جلوه‌ها دارد. قدم به قدم انسان باید مراقب باشد، مراقبِ درون و قلبِ خود باشد که چه انگیزه‌ها در قلب وارد می‌شود، انسان را وادار به چه جزئیاتی می‌کند، چه حرف‌ها می‌زند، چه برخوردها می‌کند. این‌ها متصل مراقبه می‌خواهد. باید با مجاهدت خود را از این‌ها پاک کرد. باید به نقطه‌های مقابلِ این اوصاف متصل بود.

👤 #آیت‌_الله_محمد_شجاعی (ره)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.